Πώς μετράμε την ανθρωπιά;

Η ανθρωπιά ορίζεται ως η ιδιότητα αυτού που είναι καλός άνθρωπος, έχει καλοσύνη, διαπνέεται από συμπόνια, υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης και νοιάζεται για τον συνάνθρωπό του. (Μπαμπινιώτης, 2012) Είμαι από την Κοζάνη, μια μικρή πόλη της Δυτικής Μακεδονίας. Αν έκανα την ερώτηση αυτή στους συμπολίτες μου πολλοί θα θεωρούσαν ότι φέρουν την ιδιότητα της ανθρωπιάς, μη εξαιρουμένης της γράφουσας. Με λίγη μεροληψία ίσως, θεωρώ ότι το ίδιο θα απαντούσε το σύνολο των Ελλήνων και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που βιώνουμε, μάλλον όλο το ανθρώπινο είδος στα πέρατα αυτού του μικρού πλανήτη. Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους συνανθρώπους μου, αλλά εμείς στην Κοζάνη έχουμε μεγαλώσει με μια λαϊκή απλότητα. Η συνταγή είναι εύκολη και   συνίσταται στα εξής:   ότι δεν φαίνεται κακό δεν είναι, υπάρχει μια δικαιολογία για τα πάντα και ευτυχία είναι μόνο ότι μπορεί να μετρηθεί. Και φυσικά είμαστε καλοί άνθρωποι. Απλά πράγματα, απτά. Έχεις δουλειά, έχεις οικογένεια, έχεις κοινωνική υπόσ...

Κική Δημουλά - Miltawn των 100mg


Ετοιμάζει βροχή ο ουρανός
και ο συγκρατημός.

Πρέπει να κλείσω τα παράθυρα,
κάθε σημείο διαρροής του σθένους μου.
Θ’ ανοίξω το ραδιόφωνο,
να πνίξω της βροχής τη φωνή
με διαφημίσεις αδιάβροχων
και μονώσεων.
Θ’ ασχοληθώ με πράγματα στεγνά,
όπως είναι το πρόσωπό μου,
στα χέρια ενός καθρέφτη.
Θα ταπεινώσω τη βροχή,
θα τη φωνάξω τήξη υδρατμών όλο κι όλο.
Θα τη μισήσω στην ανάγκη,
όπως τη μισούν οι χαλασμένες στέγες
κι οι τρύπιες ώρες της αναμονής στο δρόμο
βράδυ.
Δεν ειν’ για μένα αυτό το παρασύρον είδος.
Ας την πάρουν τα δέντρα που θέλουν να πίνουν,
οι ποιητές που απορροφούν το απερίσκεπτο.
Γιατί αν αφεθώ και την κοιτάξω
θα ξεθαρρέψει εκείνη η έμμονη ιδέα
πως η βροχή
είν’ ένα θα ‘ρθω εξάπαντος,
εκτός βεβαίως απροόπτου,
ότι η βροχή
είναι το απρόοπτο που σου έτυχε.

Όχι δεν βγαίνω στο παράθυρο .
Θέλω να περισώσω αυτόν το θάνατο
που με θανάτους κέρδισα.
Θέλω να βγάλω τα miltawn ασπροπρόσωπα.







Κική Δημουλά -  Miltawn των 100mg

από τα Ποιήματα, Εκδόσεις Ίκαρος, συλλογή « Tο λίγο του κόσμου», (1971)

Σχόλια