Πώς μετράμε την ανθρωπιά;

Η ανθρωπιά ορίζεται ως η ιδιότητα αυτού που είναι καλός άνθρωπος, έχει καλοσύνη, διαπνέεται από συμπόνια, υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης και νοιάζεται για τον συνάνθρωπό του. (Μπαμπινιώτης, 2012) Είμαι από την Κοζάνη, μια μικρή πόλη της Δυτικής Μακεδονίας. Αν έκανα την ερώτηση αυτή στους συμπολίτες μου πολλοί θα θεωρούσαν ότι φέρουν την ιδιότητα της ανθρωπιάς, μη εξαιρουμένης της γράφουσας. Με λίγη μεροληψία ίσως, θεωρώ ότι το ίδιο θα απαντούσε το σύνολο των Ελλήνων και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που βιώνουμε, μάλλον όλο το ανθρώπινο είδος στα πέρατα αυτού του μικρού πλανήτη. Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους συνανθρώπους μου, αλλά εμείς στην Κοζάνη έχουμε μεγαλώσει με μια λαϊκή απλότητα. Η συνταγή είναι εύκολη και   συνίσταται στα εξής:   ότι δεν φαίνεται κακό δεν είναι, υπάρχει μια δικαιολογία για τα πάντα και ευτυχία είναι μόνο ότι μπορεί να μετρηθεί. Και φυσικά είμαστε καλοί άνθρωποι. Απλά πράγματα, απτά. Έχεις δουλειά, έχεις οικογένεια, έχεις κοινωνική υπόσταση, μεγ

Estrella Morente (Penelope Cruz) – Volver ( Nα γυρίζω )





Μεταφόρτωση από το χρήστη του youtube:1979moviefan  (15-05-20112)

Η σκηνή του τραγουδιού από την ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Volver», όπου η Penelope Cruz «δανείζεται» τη φωνή της Estrella Morente.
Στην ταινία μεταφράζονται και οι στίχοι του τραγουδιού. Εγώ βρήκα την παρακάτω μετάφραση που μου άρεσε κάπου στον κυβερνοχώρο.



Tengo miedo del encuentro
Φοβάμαι τη συνάντηση
con el pasado que vuelve
Με το παρελθόν που επιστρέφει
a enfrentarse con mi vida.
Για να βρεθεί αντιμέτωπο με τη ζωή μου.

Tengo miedo de las noches
Φοβάμαι τις νύχτες
que pobladas de recuerdos
Που αποικισμένες από αναμνήσεις
encadenan mi sufrir.
Αλυσοδένουν τα βάσανά μου.

Pero el viajero que huye
Όμως ο ταξιδιώτης που τρέπεται σε φυγή
tarde o temprano
Αργά ή γρήγορα
detiene su andar.
Συγκρατεί το βήμα του.

Mas el olvido
Περισσότερο η λήθη
que todo destruye
Παρά οτιδήποτε άλλο καταστρέφει
haya matado mi vieja
illusion,
Ας έχει σκοτώσει την παλιά μου ψευδαίσθηση,

cual escondida
Η προαναφερθείσα κρυμμένη
la esperanza humilde
ταπεινή ελπίδα
es toda la fortuna
είναι όλη περιουσία (τύχη)
de mi
corazon.
Της καρδιάς μου.

Volver
Να γυρίζω
con la frente marchita
Με το μέτωπο (την όψη) μαραμένο
las nieves del tiempo
Οι νιφάδες (χιόνια) του χρόνου
platearon mi sien
Γκριζάρισαν (επαργύρωσαν) τους κροτάφους μου

Sentir
Να νιώθω
que es un soplo la vida
Οτι είναι ένα φύσημα (του ανέμου) η ζωή
que veinte anios no es nada
Οτι είκοσι χρόνια δεν είναι τίποτα
que febril la mirada
Πόσο πυρετώδης η ματιά
errante en las sombras
Περιπλανώμενη στις σκιές
te busca y te nombra.
Σε ψάχνει και σε κατονομάζει.

Vivir
Να ζω
con el alma aferrada
Με την ψυχή προσκολλημένη
a un dulce recuerdo
Σε μια γλυκιά ανάμνηση
que no ha de volver.
Που δεν πρέπει να γυρίσει.

Σχόλια