Πώς μετράμε την ανθρωπιά;

Η ανθρωπιά ορίζεται ως η ιδιότητα αυτού που είναι καλός άνθρωπος, έχει καλοσύνη, διαπνέεται από συμπόνια, υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης και νοιάζεται για τον συνάνθρωπό του. (Μπαμπινιώτης, 2012) Είμαι από την Κοζάνη, μια μικρή πόλη της Δυτικής Μακεδονίας. Αν έκανα την ερώτηση αυτή στους συμπολίτες μου πολλοί θα θεωρούσαν ότι φέρουν την ιδιότητα της ανθρωπιάς, μη εξαιρουμένης της γράφουσας. Με λίγη μεροληψία ίσως, θεωρώ ότι το ίδιο θα απαντούσε το σύνολο των Ελλήνων και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που βιώνουμε, μάλλον όλο το ανθρώπινο είδος στα πέρατα αυτού του μικρού πλανήτη. Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους συνανθρώπους μου, αλλά εμείς στην Κοζάνη έχουμε μεγαλώσει με μια λαϊκή απλότητα. Η συνταγή είναι εύκολη και   συνίσταται στα εξής:   ότι δεν φαίνεται κακό δεν είναι, υπάρχει μια δικαιολογία για τα πάντα και ευτυχία είναι μόνο ότι μπορεί να μετρηθεί. Και φυσικά είμαστε καλοί άνθρωποι. Απλά πράγματα, απτά. Έχεις δουλειά, έχεις οικογένεια, έχεις κοινωνική υπόσταση, μεγ

Ν.Σ. – Διάλογος

Σου είπα σε περιμένω…
Μου είπες θα έρθω...
Δεν είπες στις 9, μήτε στις 10 είπες.


Και χάνονταν σαν δάκρυα οι λέξεις στη σιωπή σου,
και στάσεις άφηνα κι εγώ σκυφτές στα βήματα μου.

Δεν είναι μόνο που έρχεσαι και φεύγεις στη ζωή μου,
είναι αυτή η άτιμη η αίσθηση του ξένου.

Ο λόγος που δεν μπόρεσε στο στόμα μου να ανέβει
και μέσα στη βουβή κραυγή έμεινε μόνο σκέψη.
Και το φιλί που δεν τολμά τα χείλη να λυτρώσει,
σαν να φοβάται την πνοή και το ζεστό του λάθος.

Σου είπα σ’ αγαπώ.
Μου είπες το ξέρω…
Δεν μου είπες σε λατρεύω, μηδέ σε θέλω είπες.

Και γίνεται απόψε το πρωί και χθες το κάθε αύριο.
Και μια ρυτίδα ήρθε πια και άλλαξε τη μορφή μου.
Άλλαξε και τη θέα μου και του λεπτού το δείκτη
και έπαψε να μετράει στιγμές στης προσμονής το χτύπο.

Κι αλλιώς ξημέρωσε το φως και έσπασαν οι ράγες,
που οι μέρες μου ταξίδευαν στον πέτρινο σταθμό σου.
Κι απ’ τα χαλάσματά του έχτισα μια στιβαρή συγγνώμη,
να βρει ο χρόνος μου αυτή, που του την πρέπει στέγη.

Μου είπες, πάλι…
Σου είπα, ποτέ.
Δεν είπα ίσως, ούτε μπορεί δεν είπα.


Ν.Σ. - Διάλογος

Εικόνα: Claude Monet - The Waterloo Bridge The Fog

Σχόλια