Πώς μετράμε την ανθρωπιά;

Η ανθρωπιά ορίζεται ως η ιδιότητα αυτού που είναι καλός άνθρωπος, έχει καλοσύνη, διαπνέεται από συμπόνια, υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης και νοιάζεται για τον συνάνθρωπό του. (Μπαμπινιώτης, 2012) Είμαι από την Κοζάνη, μια μικρή πόλη της Δυτικής Μακεδονίας. Αν έκανα την ερώτηση αυτή στους συμπολίτες μου πολλοί θα θεωρούσαν ότι φέρουν την ιδιότητα της ανθρωπιάς, μη εξαιρουμένης της γράφουσας. Με λίγη μεροληψία ίσως, θεωρώ ότι το ίδιο θα απαντούσε το σύνολο των Ελλήνων και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που βιώνουμε, μάλλον όλο το ανθρώπινο είδος στα πέρατα αυτού του μικρού πλανήτη. Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους συνανθρώπους μου, αλλά εμείς στην Κοζάνη έχουμε μεγαλώσει με μια λαϊκή απλότητα. Η συνταγή είναι εύκολη και   συνίσταται στα εξής:   ότι δεν φαίνεται κακό δεν είναι, υπάρχει μια δικαιολογία για τα πάντα και ευτυχία είναι μόνο ότι μπορεί να μετρηθεί. Και φυσικά είμαστε καλοί άνθρωποι. Απλά πράγματα, απτά. Έχεις δουλειά, έχεις οικογένεια, έχεις κοινωνική υπόσταση, μεγ

Charles Baudelaire (Σαρλ Μπωντλαίρ) - Τα Άνθη του Κακού (Les Fleurs du Mal)





Charles Baudelaire (Σαρλ Μπωντλαιρ)


Τα Άνθη του Κακού ( Les Fleurs du Mal)





Κατάνυξη

Ω Πόνε μου, φρονίμεψε κι ησύχασε λιγάκι.

Να ΄ρθει το Βράδυ ζήταγες, και να το, κατεβαίνει:

μια ατμόσφαιρα σκοταδερή στην πόλη ειν΄απλωμένη,

σ΄άλλους γαλήνη φέρνοντας και σ΄άλλους το σαράκι.


Κι ενόσω των θνητών αυτών τα ταπεινά τα πλήθη,

κάτω απ΄την Ηδονή βογκούν σαν από δήμιο κάτω,

και πάνε τύψεις για να βρουν μες στων γλεντιών τη λήθη,

Πόνε μου, δωσ΄το χέρι σου και πάμε παρακάτω,


μακριά απ΄αυτούς. Για κοίταξε στα ουράνια εκεί μπαλκόνια,

μες στους αρχαίους μανδύες τους γέρνουν τα πρώτα χρόνια,

κι η Νοσταλγία απ΄τα βαθιά νερά χαμογελάει.


ο Ήλιος πάει να σβήσει ωχρός κάτω από μιαν αψίδα,

και σέρνοντας προς την Αυγή σαβάνου μια χλαμύδα,

ω Πόνε μου, άκου τη γκυκιά Νύχτα που περπατάει!



Charles Baudelaire (Σαρλ Μπωντλαιρ) - Τα Άνθη του Κακού

Τίτλος πρωτότυπου: Les Fleurs du Mal, 1861

Εκδόσεις: " γράμματα"


Μετάφραση: Γιώργος Σημηριώτης

Σχόλια